články do novin - fotografie - reportáže

Lounský Press

21.04.2010 00:00

Na dveře zaklepaly písemné maturity

V úterý 6.4 byly zahájeny letošní maturity na Gymnáziu. V letošním roce maturuje celkem 58 studentů. Úvodní maturitní prací byla písemná práce z Českého jazyka, pro kterou p. profesor Mareš připravil čtyři témata.  Výklad s použitím poznatků z vlastní četby, úvaha o lásce, komentář k dnešní politické situaci a fejeton. Témata navrhl pan Mareš. Musel vyházet ze směrnic ministerstva školství a navíc zajistit aby se témata neopakovala. Jeho témata byla povedená a učitelé Čj je schválili, takže se před maturanty dostali v nezměněné podobě. Položil jsem několika maturantům pár otázek ohledně úvodní maturitní práce.

               

Klára Lunterová: Jaké z nabízených témat sis vybrala a proč? – „Vybrala jsem si úvahu. Zdála se mi nejlehčí, protože zadání byla úvaha, a to             je moje oblíbené téma.“

Jaké jsi měla pocity po skončení maturitní práce? Cítila jsi úlevu nebo obavy? -„Ještě stále jsem měla obavy, jak to dopadne.“

Vráťa Filípek:  Jaké z nabízených témat sis vybrala a proč? – „Vybral jsem si fejeton. Nebylo lehčí, ani lepší a byla to pro mne výzva.“

            Myslíš si, že maturitní práce byla těžká - „Těžkou, nebo lehkou si ji dělají studenti podle toho, jak ji píšou.“

            Adéla Gromlusová: Jaké z nabízených témat sis vybrala a proč? – „Vybrala jsem si úvahu, protože se mi píše ze všech nejlépe.“

            Jak si se cítila před zahájením práce? – „No jak jinak než vesele.“ 

Kontakt

Ondřej Cvešpr

ondra@cvespr.cz

737 062 614

Vyhledávání